Antalis heeft een ambitieus plan ontwikkeld voor 2016 - 2020. Dit plan is gebaseerd op de 4 hoofdpijlers van Antalis voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen die betrekking hebben op de belangrijkste kwesties van de groep. De MVO-strategie is gebaseerd op ISO 26000 en garandeert volledige naleving van regelgeving en internationale normen.
“Wij zien MVO als een aanpak die kansen creëert. Het stimuleert innovatie, komt tegemoet aan de verwachtingen van onze stakeholders en biedt een stevige basis om belangrijke oplossingen te ontwikkelen”
Hervé Poncin, CEO.
1. MVO-beleid, verslaglegging en netwerk van correspondenten
Bepalen van duidelijke acties, ondersteund door gestandaardiseerde verslagprocedures en goedgekeurd door organisaties van onafhankelijke derden. Trainen en versterken van een netwerk MVO-correspondenten in alle branches en voor alle vastgestelde initiatieven.
Naadloos integreren van MVO-gerelateerde onderwerpen, instrumenten en processen in het hart van het business model van de groep.
2. Bedrijfsethiek
100% van de medewerkers die direct betrokken zijn bij deze onderwerpen, elke twee jaar trainen over bedrijfsvorming en met name over mededingingsrecht.
1. Traceerbaarheid en verantwoord supply-chain management
Traceerbaarheid van producten verbeteren, 'riskante' toevoerbronnen reduceren, het aantal verantwoorde aanleveringen vergroten en oplossingen versterken die passen in de kringloopeconomie.
85% van het inkoopvolume integreren in een complete procedure voor traceerbaarheid, inclusief grondig onderzoek (papier en niet-papier).
2. Energie
onze belangrijkste magazijnen ISO 50001 certificeren. 90% van de CO2 voetafdruk (veroorzaakt door transport) via Antrak® monitoren.
1. Gezondheid en veiligheid
Een veilige en gezonde werkomgeving garanderen en ook welzijn op het werk ontwikkelen en voorwaarden creëren voor goede prestaties voor alle werknemers. Bij al onze activiteiten streven naar nul ongevallen en beroepsziektes.
Verminderen ongevallen die leiden tot verzuim.
2. Trainingen en stages
Jaarlijkse training voor 80% van het personeel. 14 uur per werknemer per jaar.
1. Milieuverantwoordelijkheid
De vraag naar milieuverantwoorde producten bevorderen en een uitgebreid assortiment innovatieve producten aanbieden. Het aanbod aan recyclede producten versterken en promoten om zo de kringloopeconomie mogelijk te maken.
Vaststellen en ontwikkelen van het milieuverantwoorde aanbod voor packaging en visuele communicatie.