Deel van 1 maart t/m 31 mei uw projecten die op Antalis-papier zijn gedrukt en profiteer van hoge zichtbaarheid en vele andere beloningen.
Deel van 1 maart t/m 31 mei uw projecten die op Antalis-papier zijn gedrukt en profiteer van hoge zichtbaarheid en vele andere beloningen.
Hoewel we allemaal van papier en drukwerk houden, zijn we ons er natuurlijk van bewust dat digitale communicatie steeds belangrijker wordt om onze passie voor tastbare en grafische ontwerpen te delen. Met de lancering van de Antalis Creative Power Awards willen we uw creativiteit en kennis in het zonnetje zetten en ook mensen enthousiast maken over de kracht van premium gedrukte communicatie. Deze awards bieden ons ook een mooie kans om designers en drukkers voor te lichten en de nieuwste trends te delen. Naast onze nieuwste lanceringen van uiterst duurzame papieroplossingen (Olin Origins, Refit, Nautilus, Cocoon, Cyclus) organiseren we webinars met een sterke focus op ecologisch verantwoord ontwerpen en printen, dankzij onze partners.
Om uw mooiste projecten met de hele wereld te kunnen delen, blijven we samenwerken met onze redactionele partner The Brand Identity. Hun digitale bereik in de hele branche zorgt ervoor dat u onmiddellijk wordt herkend. De Antalis Creative Power Awards bevatten vier toepassingscategorieën waar ontwerp, papierkeuze en uitvoering van het drukwerk worden beoordeeld, maar we geven ook drie speciale prijzen weg ter ere van de creativiteit en betrokkenheid van drukkers en designers. Voor het beoordelen van uw projecten, of eigenlijk voor het krijgen van hulp bij het vinden van het mooiste of indrukwekkendste project, hebben we bekende namen uit de wereld van drukwerk en grafisch ontwerp aangetrokken, zoals onze partners Hinderer + Mülich en Monotype, maar ook Positive Luxury onze partner in ESG.
Binnen de vier toepassingscategorieën, hopen we u te inspireren met designs uit meer dan 35 landen en 3 continenten. We hopen dat u nieuwe grafische trends, drukwerkeffecten en verschillend papiergebruik zult ontdekken. Van een strakke stijl tot een meer traditioneel ontwerp: deze categorieën zijn toegankelijk voor elk drukwerkproject dat met onze premium papiersoorten is geproduceerd, niet alleen de creatieve papiersoorten van Arjowiggins maar ook ons designpapier en onze gerecyclede papiersoorten, alsmede onze kartonsoorten en andere specialiteiten.
Choosing paper is a creative act en het is altijd belangrijk. Uw drukwerk lokt emoties uit en creëert een behoefte, maar kan ook uw betrokkenheid bij bepaalde doelen laten zien. Dat geldt ook voor uw creativiteit. Aan de hand van drie speciale prijzen willen we uw creatieve denkproces onder de aandacht brengen. Van de papierkeuze die bij de specifieke instructies van een klant hoort tot de voorkeur voor een lettertype om minder inkt te hoeven gebruiken of het verkleinen van een bedrukt object om minder papier te gebruiken: elke keuze die drukkers en designers maken, hebben gevolgen. Steeds meer creatieve professionals werken naast hun gewone werk ook aan projecten voor een goed doel waar ze in geloven. Wij willen hun werk in het zonnetje zetten.
Van ecologisch verantwoorde ontwerpen en drukwerk tot de keuze voor verantwoordelijke papieroplossingen: we willen creatieve producties waarbij betrokken personen hun ecologische voetafdruk hebben verkleind, onder de aandacht brengen.
Wat is het voordeel van papier als onderdeel van een communicatiecampagne? Hoe is papier het perfecte antwoord op de klantinstructies? Wat was de impact die door de drukwerkcampagne is gemaakt? (Rijden naar de winkel, registratiegraad, etc…)
Van activistische ontwerpen tot ontwerpen voor ecologische en maatschappelijke goede doelen: designer die ontwerpen voor goede doelen, moeten speciale aandacht krijgen.
Daar komt ook nog eens de speciale Print Excellence-prijs bij, die kan worden uitgereikt aan elk ingediende project. Alle projecten worden beoordeeld aan de hand van verschillende criteria, zoals het niveau waarop het drukwerk is uitgevoerd. De projecten met de beste beoordelingen worden voor een tweede keer bekeken door de drukwerkspecialist in de jury. Hij of zij selecteert de meest veeleisende projecten, waarin diverse printeffecten zijn gecombineerd met een perfecte uitvoering.
Er doen experts vanuit de branche mee, van creatieve drukkers tot marketing of ESG-experts, ontwerpers van lettertypen of fabrikanten van mallen. Zij zullen medio juni in Parijs de hoofden bij elkaar steken.
Er worden zes projecten per categorie als finalist aangewezen en hiervoor ontvangen ze een prijs. De projectdrukker ontvangt een voucher t.w.v. EUR 400 voor een mal van Hinderer + Mülich de ontwerper of het reclamebureau krijgt een jaarabonnement op Monotypefont.com, met een geschatte maandelijkse waarde van EUR 500.
De finalisten worden in de zomer op de sociale media van Antalis onthuld en gepubliceerd in een gedrukt tijdschrift. Sommige projecten maken ook kans om te worden uitgeroepen tot De keuze van The Brand Identity en worden geïnterviewd en gepresenteerd op al hun digitale platformen.
Winnaars ontvangen niet alleen een op maat gemaakte award die met de hand is gecreëerd door papierkunstenaar Maud Vantour, maar ze worden ook geïnterviewd door The Brand Identity en hun project wordt op alle platformen van zowel The Brand Identity als Antalis tentoongesteld.
Bovendien worden de winnaars van elke toepassingscategorie een haute-cuisine diner aangeboden, georganiseerd door Antalis. Hier zullen ook alle betrokkenen bij het project (drukker, designer, eindgebruiker) aan deelnemen. Winnaars van de speciale prijzen kunnen deelnemen aan een bezoek van twee dagen aan de Europese papierfabriek van Arjowiggins.
Als laatste krijgen creatieve drukkers en designers de mogelijkheid om zichzelf en hun project te presenteren op alle socialemediakanalen van Antalis.
We hebben toonaangevende partners uit de branche niet alleen gevraagd om jurylid te zijn voor de ingediende projecten, maar ook om een reeks webinars over duurzaamheid te organiseren. Van ecologisch verantwoord ontwerp tot de keuze van innovatieve reliefdruk en folie-oplossingen: onze partners helpen u met uw proces om ecologisch verantwoord te printen en projecten te ontwikkelen. Ook organiseren we een trainingssessie waarin u leert hoe u het beste een project met micro-preeg kunt voorbereiden.
Hinderer + Mühlich is 's werelds meest toonaangevende fabrikant van stempels (voor hot-stamping, pregen, micro-pregen, etc...) voor de grafische sector.
Met hun stempels kunnen papieren oppervlakken volgens de hoogste eisen aan ontwerp en functionaliteit worden gedecoreerd.
Dankzij de grootste verzameling bekroonde lettertypen en toegang tot 's werelds populairste gieterijen en ontwerpers van lettertypen zijn creatieve professionals met Monotype Fonts minder tijd kwijt aan de administratie en houden ze meer tijd over om indrukwekkende merkervaringen te ontwerpen.
Positive Luxury versnelt de duurzaamheidsprojecten van de luxebranche en zorgt ervoor dat hun klanten culturele en economische verschuivingen een stap voor blijven. Ze helpen hun colloboratieve community van merken, leveranciers en retailers om hun netto positieve impact te meten, beheren en rapporteren aan de hand van ESG-indicatoren.
Blijf op de hoogte en volg ons op Facebook, Instagram of LinkedIn zodat u onze webinars niet mist!
Ga naar www.antaliscreativepowerawards.com om uw project in te dienen, mits dit in 2021 of 2022 op Antalis-papiersoorten is gedrukt