E-marketing is al jaren niet meer weg te denken in retail-land. De digitalisering neemt meer en meer toe, net als de onlineactiviteit van consumenten. De coronapandemie versterkte die groei nog eens extra. Hoe leuk is het ook om te winkelen bij sambalbert.nl, webwinkelterschelling.nl, spaanseham.nl of bij de grote spelers als Bol en Amazon. We weten wel, volgens Statista, dat de wereldwijde uitgaven aan digitale reclame in 2022 rond de 389 miljard Amerikaanse dollars bedroeg. De omzet is dus een veelvoud. Dat is heel veel karton.
Karton is de meest gekozen verpakking voor verzendingen die voortvloeien uit e-marketing. Logisch ook. Iedereen begrijpt dat een kartonnen doos stevig is. Uw product komt heel aan. Iedereen in e-commerce-land kent de vloek van retourzendingen. Het kost tijd, geld en levert veel gedoe op.
Maar er zijn nog een paar stevige pluspunten die karton voor zich laten spreken, kijk maar:
Er verschillende soorten karton zijn. Elk met eigen kenmerken en toepassingen. Neem golfkarton, dat bestaat uit meerdere lagen en binnenin een golvende laag. Dat biedt extra sterkte en absorptie bij schokken. Dit is een soort die veelal toepassing vindt voor verpakkingen en verzendingen. Een kartonnen doos is vrijwel altijd van golfkarton. Karton dat bestaat uit één laag, ofwel massief karton, is veel stijver en is beter bruikbaar voor ansichtkaarten, boekomslagen en voedselverpakkingen zoals een diepvriesverpakking voor vissticks. Om maar iets te noemen, want de mogelijkheden zijn legio.
Wat voor verzendwensen u ook heeft, er is altijd een soort karton dat passend antwoord geeft. Groot, klein, dun, dik, extra stevig. En met karton helpt u uw eigen duurzaamheidsimago een handje, bespaart u voorraadruimte en weet u dat uw product gegarandeerd in een stuk bij uw consument aankomt. En dat ook nog eens met uw eigen persoonlijke touch of branding, zoals u het graag ziet.
Dus runt u een webwinkel of bent u een verzender? Laat u informeren over alle pluspunten die kartonnen dozen met zich meebrengen. Bel of mail!