036 53 94 444
Openingstijden (8u30-17u30)
Contact
Nieuws

Antalis investeert in de toekomst en zet de transformatie van het bedrijfsmodel door naar de packaging en visuele communicatie sector.

30 sep 2019 — nieuws
Afdrukken
Bild News-crop7219x3855-resize847x401.jpg

Almere, 30 september 2019 – Antalis publiceert binnenkort haar eerste half jaar cijfers. De voorlopige bedrijfsresultaten laten een brutomargestijging zien in de verpakkings- en visuele communicatie-activiteiten. De dalende volumes op de papiermarkt hebben impact op de papierverkopen van de groep.

Almere, 30 september 2019 – Antalis publiceert binnenkort haar eerste half jaar cijfers. De voorlopige bedrijfsresultaten laten een brutomargestijging zien in de verpakkings- en visuele communicatie-activiteiten. De dalende volumes op de papiermarkt hebben impact op de papierverkopen van de groep.

De verwachting is dat de groep een omzet zal genereren van ongeveer € 1.072 miljoen5,6% daling ten opzichte van de eerste helft van 2018 (-9,0% zoals gerapporteerd) en EBITDA ongeveer 30 miljoen euro (36 miljoen euro gepubliceerd in de eerste helft van 2018), wat neerkomt op een EBITDA-marge van 2,8%. De resultaten weerspiegelen een volumedaling in de Europese papiermarkt. Daarnaast had de groep te maken met verstoringen in de levering van grafisch en recycled papier door het wegvallen van de leverancier Arjowiggins Graphic. Antalis heeft voor haar klanten de continuïteit van de  inkoop van creative papers van Arjowiggins kunnen waarborgen en voor recycled papier is een alternatieve leverancier gevonden.
 

De activiteiten in de packaging en visuele communicatie blijven nog steeds groeien en laten een brutomargestijging zien van 2 procentpunten ten opzichte van de eerste helft van 2018. In packaging is een nieuwe verkoopbenadering gelanceerd die zich richt op de specifieke behoeften van klanten. In 2017 lanceerde Antalis de Antalis Interior Design Award een internationale wedstrijd waarbij de ontwikkeling van digitale printtechnologieën wordt ondersteund. Een nieuwe editie van deze wedstrijd gaat op 1 oktober a.s. van start. 

Antalis boekt vooruitgang bij het zoeken naar een nieuwe aandeelhoudersstructuur en zal de markt informeren zodra deze in staat is specifieke en definitieve vooruitgang aan te kondigen. Ondertussen blijft de groep innoveren in haar producten en services.

 

Groei in e-commerce & digitalisering

Stéphane Courtot, Managing director Benelux, Western Europe & Asia: “Op 9 september 2019 lanceerde Antalis Benelux een nieuwe e-commercesite en zet in op digitale transformatie. Naast een nieuw uiterlijk heeft de nieuwe webshop een betere gebruikerservaring en door de geoptimaliseerde inhoud is deze erg gebruiksvriendelijk. Voor 2020 zijn er nieuwe functionaliteiten gepland in de webshop zoals online betalen voor prospects. Met de investering in marketing automation kan Antalis haar klanten in de toekomst nog beter van dienst zijn. Deze digitale ontwikkelingen vormen de basis van de groeistrategie van Antalis”.